قدام پژوهی در تبلیغات

با نگاهی اجمالی به جزوات موجود در خصوص اقدام پژوهی در تبلیغات، مشاهده می شود که اغلب روش تحقیق پیمایشی به جای اقدام پژوهی تدریس می گردد در صورتی که هرچند اقدام پژوهی جزو روش تحقیق محسوب می‌شود اما با روش های موجود فاصله زیادی دارد.

در روش های پژوهش موجود محقق در صدد توصیف، تبیین و یا رابطه متغیرهای تحقیق است در صورتی که اقدام پژوهی درصدد بهبود یا تغییر فرایندها است؛ فرض نمایید در تحقیقی خواسته شود رابطه بین تبلیغات و میزان فروش محصولی بررسی شود در این تحقیق با استفاده از اطلاعات ثبتی میزان فروش و مقایسه آن با دو زمان قبل و بعد از انجام تبلیغ، می‌توان به تأثیرگذاری تبلیغات و رابطه علت و معلولی آن پی ببرد. اما شرکتی عمل تبلیغات رآ انجام داده است و میداند تبلیغات رمز اصلی بازاریابی و فروش است اما مشاهده می کند که تبلیغات انعکاس یافته افزایش فروش را به همراه ندارد و با بررسی انجام شده ضعف در اجزای دیگر ارتباطات یکپارچه بازاریابی نیز مشاهده نمی‌شود. لذا در این شرایط ضعف در خود تبلیغات دیده می‌شود در این وضعیت باید فرآیند تبلیغات مورد بازنگری قرار گیرد تا بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشد. اقدام پژوهی در حقیقت فرآیند تصحیح این روند تبلیغات است.

در اقدام پژوهی به بررسی اجزا و عناصر تبلیغات پرداخته می‌شود تا نقاط ضعف پیدا شود و یا اینکه با عنایت به وم خلاقیت در تبلیغات و عادی شدن آن برای مشتریان می بایست فرآیند ایجاد خلاقیت در تبلیغات را اجرا کرد که انجام این اعمال در حیطه  توانمندی‌های منحصر به فرد اقدام پژوهی است که در این کتاب به آن پرداخته خواهد شد.

دکتر حسن سبیلان اردستانی

عنوان کتاب: اقدام پژوهی در تبلیغات

سال نشر: بهار 96

قیمت: 12000 تومان

محل پخش: میدان انقلاب، خ کارگر شمالی، نرسیده به نصرت، کوچه عروجی، پ 20، ط سوم

تلفن: 66958974 و 44710743

عرضه در کتابفروشیها: انشارات بازرگانی [جنب آگاه] و جامعه شناسان



پیشنهاد مجله جهت چاپ مقاله: قابلیت ویژه نسخه اندنوت تحت وب (1)

موتور جستجوی هوشمند کتاب: کتاب یاب

معرفی کتاب: صنعت پروپاگاندا :افکار عمومی چگونه تولید و تحریک می‌شوند؟

دانلود کتاب فمینسیم و رسانه های تصویری

معرفی کتاب: اقدام پژوهی در تبلیغات

کتاب «نقش ارتباطات گرافیکی در جذب مخاطبان روابط عمومی» منتشر شد

دانلود کتاب اعتماد اجتماعی

تبلیغات ,پژوهی ,اقدام ,انجام ,تحقیق ,فرآیند ,اقدام پژوهی ,کتاب اقدام ,میزان فروش ,کتاب اقدام پژوهی
مشخصات
آخرین مطالب این وبلاگ
آخرین جستجو ها